pastamiddag för fyra damer

middag med för fyra damer, dominque (italienska, bosatt i gaza), iris (belgiska), brigitte (fransyska) & jag (som ni vet svenska, bosatt i mocambique). vi åt pasta med svarta oliver, tomater och tonfisk hemma hos brigitte & mig i kväll.  gott! det blir ganska mycket pasta här i amran - lättlagat. dessutom är råvarorna lätt att lagra, i burk eller i påse. & vårt kök är varken stort eller väl utrustat.
alla fyra jobbar vi för rädda barnen.

här kommer den, utsikten i amran som ni med spänning väntat på! mitt omdömme: supertrist!


men jag måste visa upp älsklingsbarnbarnet. pappa upp idagen! mamma elin skickade foton idag.


och så har det ju snöat i stockholm, blid från elin idag.


här är ungefär som svensk försommar, kanske varmare på dagarna, men kvällarna blir snabbt kalla.

Kommentarer
Postat av: Tant Greta i Afrika

Lilla Elin har även drag av mormor kan jag se. Har inget internet hemma sedan en tid eeftersom "någon" glömt att betala. Hurra för pasta! Det går också bra med bara en nypa salt och en coca cola light.

2010-03-04 @ 07:21:40
URL: http://gretastina.blogg.se/
Postat av: kaisa

Försökte igå lägga in en kommentar men det lyckades inte.

Hade precis läst om en ny studie där man blev klokare om man åt mycket pasta.

2010-03-04 @ 11:27:57
Postat av: Pia

Hahahaha...lillan e´ ju lik mormor kan jag se!!!! ;o))

Kramar PIA

2010-03-23 @ 09:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0