tillbaka igen!

kära alla ni som tycker att jag varit dålig med nya blogginlägg, nu är jag tillbaka igen. hoppas att jag kan skriva mer regelbundet igen.

det var omtumlande att komma tillbaka till mocambique efter yemen. fantastiskt att träffa domingos & killarna, samt alla vänner. samtidigt som det var oroligt att inte ha klart med nytt kontrakt, samt ingen bostad. men nu är jag redan i beira, började mitt nya jobb i måndags. jobbar nu för health alliance international - hai. ny titel provins direktör/kordinatör för sofalaprovinsen. det kommer att bli spännande den närmaste framtiden - mycket som behöver göras inom strukturerna inom hai, ny skola för emerson & edy (har redan hittat en privatskola för dem), leta nytt hus/bostad (inte så lätt!), lära känna beira stad & provinsen.

redan nästa vecka åker jag till maputo för att träffa folket på huvudkontoret. det är endast en timmes flygresa mellan beira (bew) & maputo, man kan faktiskt göra en dagstripp om vill.

ska hålla er informerade om vårt nya liv i beira, ännu så länge är det bara jag som är här, men snart kommer e&e och såsmåningom domingos.


Kommentarer
Postat av: Kaisa

Hej!

Skönt att du fått jobb. Lycka till med alla bestyr. Idag är det studentuppvaktning för Ellie.

/Kaisa

2010-06-08 @ 08:18:59
Postat av: Pia

Hej Lotta.

Så kul att du skriver här igen!!! Har ju sett att du "lever" vis FB men roligare att läsa här!!!

STORT LYCKA TILL men både jobb & att familj!!!

Kramar Pia

2010-06-08 @ 18:24:53
Postat av: Tant Greta i Afrika

Hoppas inloggnignen till ditt nya liv går smärtfritt. Inte så lätt att lämna vänner, vanor och allt annat. Stora kramen

2010-06-15 @ 21:13:43
URL: http://gretastina.blogg.se/
Postat av: Kaisa

igår firade vi 27årig bröloppsdag. Hoppas din Bror och svägerska gjorde dagen lika trevlig på deras 27åriga bröloppsdag. Kaisa

2010-06-19 @ 00:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0