nya bekantingar/kollegor

vi har fått besök av nya kollegor, på längre eller kortare tid. så igår kväll var jag, brigitte , dominique & charlote ut & åt middag tillsammans på en indisk restaurang. massor av olika indiska rätter i olika styrkor, en del milda & andra brännheta, men allt super gott & till priset av 2,5 usd!
det mesta är billigt, tom väldigt billigt i jemen.
har just läst greta-stinas blogg. det verkar som om mocambique, åtminstone momadistrikt, är på väg i en riktning som verkar skrämmande. i jemen är det just nu vapenvila mellan de nordliga rebellerna & regeringen, om än en svag vapenvila.
& så ett stort grattis till mamma! som firar sin 78:de födelsedag idag!

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej! Ännu en dag i ett varmt o fuktigt Pemba - därför njuter jag nu över att sitta i ett luftkonditionerat rum på caracol - det är min sexta-feira para as mulheres!Imorgon ska jag jobba tillsammans med Karin - som är här för att delta i vår diskussion om sustentabilidade dos cdcs - så jag stannar tills på sönd o flyger tillbaka till nampula - rättså skönt att inte köra tillbaka (ja du känner ju till alla detaljer i vägen).

Ikväll fungerar min vodacom stick bra - efter att ha fungerat lika dåligt som vår banda larga i Nampula. Hoppas att det håller i sig när jag är hemma i Npl. I så fall kan jag kanske börja använda skype...?

Vaknade häromdan innan fem o gick ner till stranden när solen började smyga sig upp - trodde att jag skulle vara ensam - icke. Män höll på att samla ihop nät för att ge sig ut i fiske båt o flera kvinnor gick i det lugna vattnet och fiskade smådjur (fisk) med mygg nät plus ungdomar som var ute o motionerade! Soluppgången var vacker!



saknar dig

stor kram

Nina

2010-02-26 @ 19:00:35
Postat av: Tant Greta i Afrika

Skickar en stor födelsedagskram till din mamma via dig. Hoppas hon fått en fin dag idag, med tårta och blommor.

I Beira har det varit oroligt i fyra dagar och i Maputo ha en hel del poliser mördats. Kan vara en tillfällighet, men min uppmärksamhet har nu skärpt flera grader. Sitter i Caruschca och njuter. Stor kram. Hälsa tjejerna.

2010-02-26 @ 19:57:00
URL: http://gretastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0