750:-/kg...

750:- är dagspriset på svensk färskpotatis, när stora delar av landet är förlamat av snö & kyla! Fast det är klart den som skottat fram dessa knölar är kanske värd en reljä lön...
här i jemen är vi mest bekymrade över hur snabbt vi ska kunna få ut information om landminor till den befolkning som flytt sina hem & som nu börjat återvända till sina hembyar! landminor måste vara ett av de mer djävulusiska vapensom finns, de liggar kvar långt efter att krig är slut & fredsavtal påskrivna. & många gånger utplacerade där människan söker vatten, kan odla, broförbinedelser etc. i mocambique har det varit ett jätteproblem & fortfarnde finns det massor av minor kvar. några lever på att tillverka, andra på att placera ut & de tredje på att plocka bort & förstöra dessa djävulska tingestar. oskyldiga betalar med sina liv eller (om de har tur) "bara" med en kroppsdel!

min "käre" doktor surar... nye chefen bestämde raskt att han skulle dela rum med sitt team, dvs mig, yossra & kareema. inte så kul när man måste bevaka sin "överhet".

ska kolla in "pretty woman" på en av mina filmkanaler nu. har säkert sett den mer än 100 ggr, men för mig är den som "borta med vinden", med skillnaden att man inte behöver kolla i 3,5 timmar för repliken vi alla väntar på. i "pretty woman" kommer den i mitten av filmen inte i det absoluta slutet. 1) "frankly my dear, i don't give a dam", 2) "big misstake, huge...". kanske inte alldeles korrekt citerat, ni får ha överseende att det inte är alldeles ordagrant citerat :-).

annars hänger jag mest med min laptop & min nokia, när jag inte är på jobbet. blogg, facebook (jag har skapat ett nytt konto - igen), gmail, mns via datorn & skype på mobilen (kan även göra allt det andra på den, men föredrar att skriva på laptopen).

tur filmen är inte dubba till arbiska!


Kommentarer
Postat av: Tant Greta i Afrika

Visserligen är jag teknik freak, men när det gäller telefon tekninken slår du mig med hästlängder. Skall be dig om en krach kurs när du kommer hem.

2010-02-23 @ 19:50:28
URL: http://gretastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0