hummer & tidrapporter

dagen börjar redan kl 05:15, & det är tidigt!
efter att ha "matat" 2 pojkar, 20 duvor & 1 hundvalp, blir det frukost (youghurt med hackade cajunötter & äpple) för mig & morgonnyheter på tvm (moc statliga nyheteskanal).
domingos kom hem sent (!) igår från pebane, med ca 100 hummrar i stora kylboxen. jag gillar hummer i alla former, men inte när de ska packas för frysen 23:00. & de sticks! mennu har vi hummer för ett par månader & det njuter vi av.
den månatliga tidsrapporten ska fyllas i i slutet av varje månad = med idag. vi har just fått den sjätte version (under 8 månader). & den är pruttdålig! det finns 9 fast val/becka över vad man gjort under en hel vecka. hur fyller jag då i 31/3 när jag innan lunch hade arbetat med följande: svarat på frågor om ett nytt projektförslag, skrivit ToR för en sammarbetspartner & börjat skriva deras blivande kontrakt, arbetat med slutrapporten för "mitt" gammal projekt, diskuterat avslutnung av kontarakt samt nya kontrakt med vakter på vårt kontor i pemba, när man bara kan välja mellan projekt aktiviteter, fältbesök, projektförslagsutarbetande, allmän administration, insamling, pr, & några som jag glömt. & rapporten är per vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0