vinter i afrika

jag trodde vi gick mot varmare tider, men kylan håller i sig. det gäller att klä sig varmt = långärmad tröja, jeans, strumpor och på kvällarna jacka eller tjockare tröja. & våra golv är kakelgolv. jätteskönt när det är varmt! svalkarner fötterna. men när det är kallt vill man inte sätta ner fötterna på golvet när man ska upp ur sängen.
detta att gå mot varmare tider... är det inte som kallast i sverige i januari? vi befinner oss i den afrikanska "januarin", även om almenackan säger juli.
har börjat kolla bloggen vimmelmamman, kolla in den - jag tycker att den är väldigt bra. visste jag hur man gjorde skulle jag ligga in länken, men vet ej hur man gör det. googla på vimmelmamman så hittar ni.
emerson & edson längtar till sitt skollov som börjar på måndag & vara i två veckor. idag vid middagen ska vi bestämma om de ska åka & hälsa på mamma  (nampula) eller morföräldrar i angoche (& pappa domingos).
igår överraskade ilda, vår hemhjälp, oss med en köttfärspaj. killarna helt lyriska. hon hade hittat receptet i en mattidning som jag köpt i lördags (portugisisk). den var jättegod!
jag ska ev åka till vilankulos på kurs nästa vecka - en genderkurs. kursen leds av cares genderexpert från hq atlanta. men först måste jag vänta på besked om revisorerna från atlanta kommer till nampula eller inte.
ja, detta med att lägga in bilder på bloggen verkar omöjligt. hur jag än försöker så funkar det inte. men jag tar ganska mycket bilder & någon dag kanske ni får se dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0