support med förhinder

jag har under mina år i mocambique lärt mig att man inte alltid kan köra dit man bestämt pga att vägarna regnat bort, broar spolats bort eller floder svämmat över, men att inte kunna åka ut till distrikten för att sk tribalmän (klanmedlemmar) sätter upp vägspärrar & beslagtar bilen, för att senare pressa staten på pengar är något nytt som jag har lärt mig i jemen.
i söndags kunde mina kollegor inte åka till ett av distrikten, pga av detta fenomen. utlänningar kan inte överhuvudtaget tänka på att åka till detta distrikt, det är för nära krigszonen. & idag skulle jag tillsammans med kollegorna åka till ett av de närmaste distrikten, men så meddelade statens samordnare av både staten & organisationers rörelser & aktiviteter att nu hade klangrupperna satt upp vägspärrar just utanför amran. så det blev att stanna kvar på kontoret.
tror jag föredrar de mocambikanska "väghindren" pga regnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0