lite bilder från jemen

läste just i dn att gm nu lägger ner saab. stackars alla i trolhättan.

lite bilder från resan över från rb's kontor i harat och bergen tillbaka till sana'a i går.


eman, ung kollega som arbetar i harat.


man hade undervisning i handtvätt för barn från flyktinglägret. flickorna på ena sidan av rummet & pojkarna på andra. jag undrar hur de kan skilja den ena flicka från den andra?


handtvätt.


på hemväg över de 3000 meter höga bergen. fantistisk utsikt, men väldigt kurvigt.


på berget tillsammans med tre kollegor från jemen & en kollega från usa (här för att hjälpa till & skriva ett projectförslag).


fyra kvinnor med bördor på vög uppför berget.

nu ska jag sova, har jobbat hela dagen - har bara haft en dags ledigt sedan jag landade i sana'a - puuh! imorgon är det helgdag eftersom det är den muslimska nyårsdagen - år 1451 börjar imorgon! men vi som skriver projektförslag har möte på kontoret imorgon. :-(


 

Kommentarer
Postat av: Tant Greta

Det ser ut som i Saudi Arabien när jag jobbade där. Man ser bara svarta saker, men sen vande jag mig faktiskt. Men att du också måste vara så klädd, det är precis som i Saudi. Intressant. Hanna hälsar tillbaka lika så Muriricho. Hon har nu fått mozambikanskt medborgarskap och jobb i Maputo. Flyttar den 18 Januari - LYCKANS OST. Glöm inte att skriva varje dag........:)

2009-12-18 @ 22:15:41
URL: http://gretastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0