en ny dag i sana'a

så blev det hastigt och lustigt "söndag" i jemen. var en sväng på kontoret för att träffa direktören för rädda barnen i jemen, andrew. det blev ett trevligt möte om än inte fullständigt - jag har många frågor som väntar på svar.

när vi var klar på kontoret och på väg hem stannade paul vid ett café just runt hörnet där vi bor. jag blev jätteförvånad - ett superfint café, som serverar färskpressade juicer av olika slag, servera en väldigt god cappocino och har smörgåsar och annat tilltugg.

fint va!?


så här såg det ut inne, tyvärr räckte inte kamerabatteriet till för att ta bilder på den fina trädgården det fär bli vid nästa besök. jag drack föresten apelsin- & morotsjuice, jättegod!

jag blir hela tiden överraskad av hur rent det är nästan överallt här i sana'a, speciellt gemfört med maputo. & man ser nästan inget skräp på gatorna & trottarerna saknar hål, man kan gå utan att ständigt titta ner.

det enda att klaga på är att jag är jättetrött! hög höjd & mycket både nytt & gammalt under de senaste veckorna - tror jag iaf.


Kommentarer
Postat av: Tant Greta

Du, ve ses över en kopp kaffe i morgon på ditt nya kafé. Låter fint att det finns något ställe som du kan gå till. Rent och inga hål, ja det är verkligen något att längta till. Stor kram.

2009-12-12 @ 10:38:08
URL: http://gretastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0