utan gas (& el)

måste erkänna att jag inte lagar så mycket mat, men idag var jag sugen på köttfärsbiffar med fetaost och hade alla ingredienserna hemma. trodde jag!! när de två första biffarna låg i stekpannan........ tog gasen slut! efter att kollat med nuno (vår administrative chef på care) om man ev hade köpt ny gas till mig, eftersom jag bett om det i fyra veckor, var svaret nej. vad göra?? snabbt samtal till greta för att kolla om jag kunde laga maten klart hemma hos henne. vilket jag självklart kunde, dock med förbehållet "jag har inte mycket gas". allt ner i plastlådor, bilen till greta, på med spisen, steka biffarna (3 st) klart, duka bord och servera fetaostbiffarna med youghurt (gretas hemgjorda - jättegoda!) och gröna bönor och säga "varsågod"- det blev en trevlig och god middag.
nampula har inte haft hushållsgas på 4 veckor visar det sig. håll tummarna för att det går att köpa imorgon!
elen var borta vid ett par tillfällen under dagen, men dock bara korta stunder.


Kommentarer
Postat av: Tina GS

Tänka sig att du fixade det utan riktigt förkläde!

2008-09-28 @ 20:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0