lite av varje från jemen

helg i sana'a - & gästlägenhet har fått lite ny utrustning! nu har vi bestik, kökskniv (tur det för brigitte tog med sig sin röda plastkniv till haradt), en extra uppsättning handdukar, städmaterial & lite annat smått & gott, men man hade glömt att kalla på honom som ska installera tvättmaskinen (!).

långpromenad i tidaga morgonen, nästan folktomt ute, mot slutet av promenaden dock en & annan avgasstinkande bil.
nu på kontoret för att komma åt internet & för att jobba lite. håller på att översätta en who manual från engelska till arabiska. duktigt eller hur? jag upptäckte att vår sk översättare använder sig av google för att översätta, så jag gör nu det sammma, för då kan mina kollegor i amran läsa det & vi tillsammans korrigera felen + att det bara två - tre dagar istället för 2 - 3 veckor.


jag & sami, översättaren under en träning

& i eftermiddag ska jag tillsammans med muna gå på "salong" & få manikyr, pedikyr & massage! man måste unna sig sådant när man tillbringar mesta tiden i amran.


Kommentarer
Postat av: Tant Greta i Afrika

Det låter som om du får en härlig eftermiddag. Ja, det är kanske inte så tokigt med google översättningar. Jag får ibland googleöversatta brev på engelska från mina kollegar. Ett och annat skratt blir det förstås. Så ni kommer nog att ha riktigt kul när ni jobbar fram den slutliga texten. BRA gjort.

2010-02-04 @ 21:52:29
URL: http://gretastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0