oroligt i jemen

jag förstår att alla nyheter är fyllda av jemen, efter bombattentatet vid jul & efter skriverierna om att al-quidas nya bas är jemen. de har allt haft en stark bindning till jemen, & den har kanske ökat nu.
det största hotet är nog i syd & i huvudstaden sana'a, där alla ambassader och viktiga instutitioner finns. jag befinner mig i en mindre stad ca 1,5 timmes bilresa från sana'a, & det är nog på sätt & vis säkrare än i huvudstaden.
jag & rädda barnen tar inga onödiga risker.
& idag har det gått riktigt bra att arbeta tillsammans med doktorn.

Kommentarer
Postat av: Tant Greta i Afrikat

Känns bra att ha pratat med dig. Nu är jag lugn igen. Har varit på Millenio och ätit en sen lunch med Hanna och Muririco. Hanna flyttar till Maputo 1 feb. Hon har fått jobb med GTZ och Muriricho kommer sedan efter. Har också pratat med Nina som kommer tillbaka till nampula den 9 jan. Lite tomt med er båda borta.

2010-01-03 @ 18:20:18
URL: http://gretastina.blogg.se/
Postat av: Viola

Hej Lotta!

Gretastina förmedlade din adress i sin blogg och jag blev intresserad. Nu har jag suttit och läst en bra stund.

Intressant arbete du har. Jag är frivilligarbetare inom Röda Korset. Vår krets har haft ett vatteprojekt i Uganda som nu är avslutat.

Hoppas det lugnar ner sig i Jemen.

Det är mycket i TV om oroligheterna.

Här i Västerås har vi 10 gr kallt och rätt mycket snö.

På återseende

Viola

2010-01-04 @ 12:50:06
URL: http://Polargrevinnan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0