ny vardag

mina nya vardag består i att hushållet har utökats med två små pojkar, emerson 9,5 och edson just fyllda 7, domingos två söner. de bor sedan början på januari hemma hos oss i nampula. det har fört med sig att jag nu går hem från jobbet kl 16:00 & att jag äter lunch hemma varje dag. inte så tokigt.
det har också inneburit att jag för första gången haft ett malarisjukt barn att ta hand om. emerson som fick malaria är helt återställd idag.
det har även inneburit att bytt hemhjälp efter 3,5 år. den nya "empregadan" heter ilda & har en ängels tålamod.
annars så har regntiden verkligen satt fart, minst ett skyfall per dag, vilket ger gigantiska hål i nampulas gator. ett är stort att en bil lätt kan försvinna, om man skulle ha oturen att köra ner i hålet. dessutom år himlen jämngrå hela dagarna - trist.


Kommentarer
Postat av: johanna

vadå första gången? jag då? va va va??? räknas inte jag?



& vad då bytt empregada? vad hände med eugenia?

2009-01-27 @ 20:17:35
URL: http://crossyrstitches.blogspot.com
Postat av: Elin

Nej, vi verkar vara bortbytta...

2009-01-28 @ 10:55:05
Postat av: johanna

ja, mot några som är yngre & sötare... sådan är kvinnans lott.

2009-01-29 @ 19:36:12
URL: http://crossyrstitches.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0