2009 - ett nytt år

ja så har julen passerat & vi har påbörjat ett nytt år. 2009! jag ser fram emot ett utmanade år, förmodligen med nya arbetsuppgifter, bla.
eftersom det har gått en tämligen lång tid sedan jag uppdaterade min blogg, får jag försöka fulla i tiden mellan då & nu.
vi blev klara & lämnade in vårt nya projektförslag till usaid med 33 minuter tillgodo den 3/12, ett projekt förslag för 5 år, värt 52 miljoner dollar! nu väntar vi med spänning på om vi kommer att vinna anbudet. svaret kommer ca 15/1.
var i maputo 8 till 17/12 för att delta i två olika möten. spännande möten & tid för att träffa vänner, både planerat & oplanerat, samt en hel helg utan jobb!! hann med att gå hanverksmässa med mocambikiskt hanverk. hantverk av mycket hög kvalitet! jättekul att se att det det finns en utveckling även inom ett område som konsthantverk.
var tillbaka i nampula under 4 dagar, för att avsluta arbetsåret (kalenderåret) & för att packa för semester.
vi, jag, domingos & hans pojkar emerssom & edson, flög till maputo den 21/12 med sena kvällsflyget, som förståss(!) var försenat. istället för att landa 00:15 i maputo, landade vi 04:20! men allt gick bra. emerssom & edson var fantastiska - inget gnäll under väntan på flyplatsen (som inte är världens mest stimulerande). man lär sig tidigt att ha tålamod här när man måste vänta på bussen, flyget, att få service från div instanser, att skolan ska starta etc. etc.
vi tillbringade 4 dagar i maputo, där vi köpte en ny bil, en toyota hilux surf - kolsvart, som sedan tog oss från maputo (emerssom & edson stannade kvar i maputo hos sin morfar och en moster) till nampula via maxixe (1 natt), quilemane (1 natt) & pebane (4 nätter) där vi stannade för att fira nyår med släkt & vänner till domingos. jag tillbringade två fantastiska dagar på stranden. & vi åt massor av stor pinfärska grillade tigerräkor. 
vi var tillbaka i nampula på eftermiddagen den 2/1 efter att ha kört ca 2800 km med nya bilen utan några som helst problem. skönt att vara hemma igen! i nampula var allt som det ska, men natten till igår var det inbrott i domingos lgh i angoche, så han körde dit igår efetrmiddag. tråkigt slut på ledigheten.
& idag kommer greta-stina tillbaka! jättekul!
passar på att önska ett gott nytt år till alla!


Kommentarer
Postat av: Tant Greta

Ja nu känner jag mig mer uppdaterad. I morgon kommer Eva så då får vi ta en rejäl pratrunda hemma hos dig:)

2009-01-04 @ 21:46:15
URL: http://gretastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0