återfunnan

mina senaste blogginlägg syns nu på min blogg. tack för det!
har berättat om att vi har valpar, men har inte berättat att vi även har 10 duvor (kan redan var 12, en duva ruvar på sina ägg). domingos kom hem med två par & jag fick ett duvpar i present i en landsby för en tid sedan & nu förökar de sig. en kollega till mig sa att om duvorna stannar kvar, betyder det att det finns kärlek & lycka i hemmet/huset. låter bra tycker jag.
klagade för en tid sedan på att regnar mycket i nampula, men nu har vädret slagit om. vi har haft blå himmel och sol i två dagar. blir varmt, men det känns befriande att se en blå himmel efter lång tid med tunga grå moln.
vi är just nu i den absoluta slutfasen av projektet, med allt vad det innebär. rapportskriving, inlämnande av material (bilar, datorer, motorcyklar fra) & 100 andra saker som ska ordnas. känns tungt att avsluta då endast 3 av 32 av personalen har nya kontrakt från 1 mars, de övriga står utan jobb. 1 ung tjej ska dock börja på medicinska fakulteten i nampula på nutrtionsprogrammet. hon var väldigt glad & stolt när hon talade om att hon klarat antagningstesterna & kommit in på utbildningen. jag blev väldigt glad det är en duktig tjej, som kan gå långt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Sett denna:



http://www.dn.se/resor/oliv-vid-ororda-strander-1.802971

2009-02-22 @ 17:23:07
Postat av: Tant Greta

Håller alla tummarna för henne.

2009-02-22 @ 18:13:21
URL: http://gretastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0