påsk i nampula

jag har haft en vecka ledigt tillsammans med e & e, som har skollov i två veckor, alltså lediga ännu en vecka (jag har börjat jobba idag). det har varit en jätteskön ledighet!
jag & pojkarna var på ilha de mocambique tisdag till fredag, bodde på hotell, åt god mat på restaurang (flera ggr/dag), träffade vänner ("tior" = monstrar/fastrar/tanter) och badade i pool, (skulle bli bilder, men det går inte att laddaupp!) medans domingos var hemma i nampula & tentapluggade.
på påskafton åt vi lunch hos nina och sedan bjöd vi in henne på middag, hummerlasanga (mycket gott!). igår påskdagen var återigen på lunch hos nina, lamkottletter 6 till efterrätt en rusk specialitet pashka med kuli. jättegott!
imorgon väntar jobbresa till pemba, ska bli kul men det är långt, 420 km dit & lika långt hem. trots att vägen är bra, så tar det emot att behöva sitta i bil i 5 timmar per resa. hade tänkt flyga, men chefen sa nej.

Kommentarer
Postat av: Tant Greta

Det var en SKÖN påsk med mycket vila. Jag njöt. Hälsa ee&d.

2009-04-20 @ 20:22:07
URL: http://gretastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0